Saps què és el raccord? Saps per què serveix una claqueta? I saps què són les marques en cinema?
Tant si les teves respostes han estat que sí com que no, aquest intensiu és per tu!
En aquest curs, dirigit a joves entre 12 i 15 anys, aprendrem els aspectes clau del cinema i després ho farem tot a l’inrevés… Quina millor manera d’aprendre dels errors que cometre’ls tots?
Amb l’ajuda de referents de l’anomenat cinema B, rodarem un curtmetratge on haurem de saber perfectament com fer bé les coses per poder complir el nostre objectiu: que el curt final tingui el màxim d’errors possible!
DIA 1 _PRESENTACIÓ CURS.
– Diferències entre cinema blockbuster i cinema B o Z
– Anàlisi de referents (Amb la mort als talons vs Pla 9 de l’Espai Exterior)
– RODATGE d’una mateixa escena com si fos un blockbuster i com si fos de cinema Z
DIA 2 _ELS PLANS I LA PERCEPCIÓ DE LA CÀMERA
– Anàlisi dels diferents tipus de pla, l’eix i la percepció de la càmera com a intèrpret
– RODATGE d’escenes centrades en l’ús de la càmera i la nostra relació amb ella
DIA 3 _LES MARQUES I EL RACCORD
– Aprenentatge de les tècniques de continuïtat i moviment davant de la càmera
– RODATGE d’escenes basades en com ens hem de moure en rodatge
DIA 4_ELS GÈNERES CINEMATOGRÀFICS
– Anàlisis dels diferents tipus de gèneres i subgèneres del cinema, i com s’utilitzen correctament
– RODATGE d’escenes on es treballin els diferents elements de cada gènere
DIA 5 _EL GUIÓ I LA COHESIÓ
– Comparativa entre guions ben escrits i lligats, i mals guions
– Escriptura i creació de guions curts
– RODATGE d’escenes basades en el guió escrit
DIA 6 _LA INTERPRETACIÓ CINEMATOGRÀFICA I LA SOBREACTUACIÓ (1)
– Revisió de les millors i pitjors interpretacions en cinema
– Tècniques d’interpretació de monòleg davant càmera (què fer i que no)
– RODATGE de monòlegs
DIA 7_LA INTERPRETACIÓ CINEMATOGRÀFICA I LA SOBREACTUACIÓ (2)
– Tècniques d’interpretació d’escenes i diàlegs davant de càmera (què fer i que no)
– L’escolta i el context de l’escena
– RODATGE de diàlegs
DIA 8_REVISIÓ
– Repàs de tot l’après durant el curs
– Creació d’escenes en les quals es barregin tots els conceptes i tècniques
– RODATGE d’escenes finals
Actor, guionista i professor d’interpretació en anglès. Des que era adolescent s’ha format en Interpretació, mentre més tard cursava el grau d’Estudis Anglesos a la UB i un màster en Guió de Ficció a l’ECIB. El seu entrenament actoral inclou formació dramàtica a l’escola Eòlia, així com cursos amb Mel Churcher, Luci Lenox i Boyan Ivic. Ha combinat el seu aprenentatge interpretatiu amb altres feines, com la de professor d’anglès. També ha treballat dins l’equip de comunicació de projectes del Parlament Europeu, i com a realitzador de diversos spots de disseminació per l’EIT Health. Entre la seva trajectòria artística, ha estat co-director i actor del grup de teatre de la UB, i ha actuat en diferents projectes teatrals estrenats al Sant Andreu Teatre o a La Seca Espai Brossa, així com a diversos curts i videoclips. El 2017, va escriure, dirigir i protagonitzar la seva primera pel•lícula de baix pressupost “Minnesota”, que va seguir el 2019 amb “ring of a man called sheshonq”, actualment en postproducció