ACTÚA! INTENSIUSCursos anteriors

Tècnica i Rodatge

Aquest curs va dirigit a actrius i actors amb formació que vulguin perfeccionar la seva tècnica interpretativa i gravar escenes amb equip professional de la mà del director de cinema i guionista Alejo Levis.

El curs té una estructura trimestral repartida en 9 setmanes de treball. Durant les 7 primeres sessions es prepararan i assajaran les escenes, a la vuitena sessió es farà l’assaig general gravat perquè els actors i les actrius puguin visionar, revisar el seu treball i perfeccionar-lo, i la novena i última sessió es rodaran les escenes (localització i horari a convenir amb el grup).

El treball resultant donarà lloc a material audiovisual d’alta qualitat, rodat amb equip professional, destinat perquè l’actor/actriu ho pugui incorporar al seu videobook professional o per a què ho utilitzi segons li convingui com a mostra de les seves capacitats interpretatives.

Continguts

Comprensió de com els processos del cinema i de la televisió afecten a la interpretació davant la càmera dels actors/actrius, segons els formats, els estils i les convencions utilitzades en cinema, televisió i productes de vídeo digital.

Comprensió dels rols i responsabilitats del personal clau d’una producció, i com influeixen i afecten a la interpretació davant la càmera. Per a això es faran assaigs de les escenes en un simulacre de rodatge (monocam). Assaig, teatrillo i rodatge en plató i en localització natural.

Utilització de la interpretació per a la càmera en el treball previ al rodatge. Visualització i preparació del personatge i l’escena. Proposta personal vs. obertura i preparació de totes les possibilitats que permet el personatge. Farem servir tècniques per potenciar la imaginació i utilitzar-la a partir de tècniques com Adler, Meisner i altres utilitzades actualment pels millors coaches d’interpretació actoral.

Set de rodatge. Condicionants i limitacions tècniques. Eix de mirada, fragmentació i continuïtat emocional, treball dins i fora del quadre. Espontaneïtat vs. precisió. El rodatge: “Un assaig sense estrena”.

La importància de treballar amb i per al grup. Resposta a les instruccions directives i tècniques. Adaptació i ús de les tècniques d’interpretació actoral que coneixem. Treballar dins del frame. Ritme intern vs. ritme del muntatge.

Capacitat per avaluar l’efectivitat del procés i de l’actuació visualitzant les preses. Què podem donar i què podem demanar.

Metodologia

Cerca de l’especificitat de l’alumne i de la seva veritat interpretativa.
Exercicis de treball amb el grup, dins i fora del quadre.
Treball de preproducció, amb el guió a la mà. Preparació del personatge: Anàlisi, documentació, creació i assaigs.
Rodatge d’escenes, treballant amb tempos professionals i seguint les directrius del director i un equip de rodatge, on es treballarà com ser eficient, creatiu i precís, en un procés amb tants condicionants.

HORARIS

Demana informació del curs!

Emplena aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible per resoldre els teus dubtes

Aquest curs l'imparteix
Este curso lo imparte

Alejo Levis

És director audiovisual, guionista, dramaturg i director de teatre. Durant més de 20 anys, ha realitzat videoclips i publicitat per a marques com Seat, Volkswagen, Nestcafé i Cruzcampo, així com per a grups com “Los Secretos” i “Fundación Tony Manero”. A la primavera del 2014, va estrenar «Todo parecía perfecto», el seu primer llargmetratge com a director, on també signa el guió i el muntatge. La pel·lícula va ser seleccionada, entre altres, al Festival de cine de Málaga i al D’A de Barcelona. El seu segon llargmetratge, «No quiero perderte nunca», produït per Life & Pictures, es va estrenar el juliol del 2018 després de participar al Festival de cine de Málaga i guanyar el premi especial del jurat al Festival de cine catalán Somcinema. També és guionista del llargmetratge «14 days with Víctor», produït per Arcadia Motion Pictures i estrenat al Festival de Sitges 2010. A més, ha creat curtmetratges multipremiats com “Waste” i “El infierno de los amantes crueles” amb la companyia de dansa “Hotel”. Pel que fa al teatre, ha escrit i dirigit «El tiempo inmóvil», estrenat al Fringe de Madrid i programat a la sala Kubik (Madrid) i a La Seca (Barcelona). També és coautor i codirector de “LifeSpoiler” juntament amb Marc Angelet. L’obra es va estrenar a la Sala Flyhard, on s’ha reposat durant quatre temporades, i s’ha remuntat a Chicago i Bogotà. Així mateix, és co-dramaturg i escenògraf d’«Immortal» amb Bruno Oro, estrenada al Club Capitol de Barcelona. El text “La Vall Inquietant” va ser finalista l’any passat del prestigiós premi Quim Masó. L’any 2020 va estrenar com a dramaturg i director “Vale Vale Vale” a la Sala Atrium, així com “La festa del segle”, un text per a la companyia La Llarga. També és coautor de “Cobertura” amb Bruno Oro i Clara Segura, a més d’escenògraf i responsable del disseny de vídeo de l’obra. Ha realitzat la part audiovisual de tota mena d’espectacles, tant per a sales independents com per a grans teatres i sales de concerts. Destaquen «Sangre Lunar» de Xavier Albertí al Centro Dramático Nacional, “Nit de Reis” de Pau Carrió (Grec 2017 i Teatre Lliure) i «El Biógraf» a la Sala Beckett. Al TNC, ha treballat a “Voyager” de Marc Angelet, “Striptrist” de Pere Faura i “Annus Horribilis” d’Albert Arribas.